leek op zoek naar betrouwbare koper

  • Jurrie

    Een vriend uit Australie heeft een substantiele postzegelverzameling geerfd. Ik wil deze graag laten taxeren en eventueel te koop aanbieden. Weet iemand waar ik terecht kan voor een betrouwbare taxatie (iemand met veel verstand van zaken)?

    Wat is de meest prestigieuze handelaar/verzamelaar van Nederland? Liefst in de Randstad. Heel erg bedankt!

  • gravedigger2k2

    De eerste vraag die opduikt, is om welk land het gaat, Heeft hij een Australische verzameling, dan is het logischer om die daar te laten taxeren en verkopen. Gaar het om een Nederlandse verzameling, dan moet je idd hier zijn, Meest orestieuze veilingen zijn de NPV, van Dieten en Rietdijk. Die zullen ook wel kosten in rekening brengen, Voor een eerste redelijke en gratis taxatie kan je terecht bij www.mpo.nl. In de grote steden zijn ook voldoende competente handelaren te vinden. Mail me eventueel maar even voor een adres. Succes

    Frans

  • Jurrie

    Hoi Frans, bedankt! Alvast een hele goede start. Het gaat om een Nederlandse collectie. Eigenschappen:

    34 albums + aantal ongecatalogiseerde zegels.

    Complete series vanaf 1852

    Laatste taxatie in 1961

    Verder ken ik de collectie niet, hij is in het bezit van een vriend. Ik zal MPO benaderen voor een afspraak. Heb jij voor mij een adres in Den Haag en Amsterdam? Alvast bedankt!